Rozmiar tekstu: A A A

Odpady komunalne

Dla firm

Dla Firm

Nieruchomości niezamieszkałe nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi

Na terenie gminy Słubice nieruchomości niezamieszkałe (sklepy, lokale gastronomiczne, szkoły, biura, zakłady pracy itd.) nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi.

Właściciele tego rodzaju nieruchomości zobowiązani są posiadać indywidualną umowę
na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej na terenie gminy Słubice. Dotyczy to również części niezamieszkałych nieruchomości mieszanych (np. zakładu fryzjerskiego w budynku mieszkalnym). Dla części zamieszkałej należy złożyć do Wójta Gminy Słubice deklarację wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Odpady komunalne powstające w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej muszą być segregowane. Odpady należy segregować na frakcje i do pojemników o kolorystyce zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów oraz zgodnie z zapisami miejscowego regulaminu.

Umowa z firmą wywozową ma zapewniać odbiór wszystkich frakcji odpadów komunalnych tj. szkła, papieru, tworzyw sztucznych i metali, odpadów ulegających biodegradacji oraz pozostałości po segregacji.

Zgodnie z zapisami art. 10 ust 2 oraz 2a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach brak wykonywania obowiązku pozbywania się odpadów komunalnych powstających w wyniku prowadzonej na nieruchomości działalności gospodarczej zgodnie z przepisami prawa podlega karze grzywny.

 

Polecamy